Poznata ENGLESKA BLOGERKA u Srbiji: Kupus sam zavolela tek U GUČI

Pauza od svega pet sati u Atini, gde trenutno živi, na putovanju između dve destinacije koje je nedavno posetila, Nemačke i Srbije, za jednu od čitanijih blogerki i PR stručnjaka za turizam Beki Enrajt (Becki Enright, 32) nije bila novina, jer je to, kako mi je rekla, sastavni deo njenog stila života. Na putovanja uvek nosi jedan ranac od 15 kilograma i manju torbu sa opremom za rad: laptopom, kamerom, dekodiranim mobilnim telefonom, sveskom i stikom za bežični internet, dok joj je rokovnik popunjen putovanjima do kraja septembra.

Borders of adventure 51_n
U toku godine Beki svega dve nedelje provede u rodnoj Velikoj Britaniji, a sa prijateljima je u kontaktu preko društvenih mreža (ovu fotografiju napravila je nedaleko od Uvca)

U Bekine dogodovštine iz više od 50 zemalja koje je posetila u poslednjih 13 godina, koliko se bavi konsultantskim uslugama u sferi odnosa sa javnošću, odnedavno je svoje mesto našla i Srbija, a poznata blogerka Granica avanture www.bordersofadventure.com, zajedno sa još trojicom kolega iz inostranstva, u okviru kampanje Turističke organizacije Srbije #MySerbia, obišla je našu zemlju. Koliko joj se ovde dopalo shvatio sam kad mi je rekla da je produžila svoj boravak na ukupno 11 dana.

Borders of adventure 92_n
U beogradskoj Savamali zabeležila je umetnost na fasadama i reportažu iz noćnog provoda

– U Beogradu ima toliko toga da se vidi, da odmah mogu da vam kažem da ću se ponovo vratiti ovde. Bila sam i u Novom Sadu, Novom Pazaru, na otvaranju festivala u Guči, probala vino u Topoli, vozila se vozom Šarganska osmica, posetila Uvac i videla kuću na reci. Poseban utisak ostavila mi je avantura klisurom reke Gradac, hajking tura kod Valjeva i spust kajakom na reci Ibar sa agencijom Wild Serbia. Iako je nazive jela teško upamtiti jer su komplikovani, hrana je izuzetno ukusna, a posebno jagnjetina i kupus koje sam probala u Guči. Kupus inače ne volim, ali ovaj srpski mi se baš dopao – ispričala mi je Beki dok smo pili kafu u hotelu Radissson Blu, u kojem je bila smeštena, veče pred njen povratak u Atinu.

Becki i Nenad u Radisonu 014_1024x768
Kafenisanje dva blogera, iz Srbije i Velike Britanije, u baru hotela Radisson Blu

Poželevši da istraži Vijetnam, Beki je u svojoj 24. godini otišla na svoje prvo daleko putovanje. Zatim je volontirala na Madagaskaru, proputovala severnom Indijom, Kambodžom, Laosom i Tajlandom. Pre tri i po godine, dala je otkaz i sav novac uložila u 18-mesečnu avanturu širom sveta.

– Moja strast za putovanjima, u kombinaciji sa ljubavlju prema istoriji i sociologiji i desetogodišnjem iskustvu u PR sektoru, doveli su me do bloga Borders of adventure. Živela sam 15 meseci u jugoistočnoj i istočnoj Aziji, a po povratku kući u London dobila sam nagradu za britanskog blogera godine i otvorila konsultantsku agenciju. Da mi je neko pre 10 godina rekao da ću živeti od pisanja, ne bih mu verovala. Danas sam mnogo srećna što sam sama svoj gazda.

Borders of adventure  867_nGlavna tema na Bekinom blogu je turizam zemalja o kojima u svetu postoje predrasude, nedovoljno informacija i zablude koje su nastale zbog političkih i drugih dešavanja. Beki želi da svojim tekstovima utiče na promenu percepcije turista i prikaz stvarne slike država o kojima piše.

Borders of adventure 39870_n
Beki se provozala Šarganskom osmicom

– Zemlje bivše Jugoslavije posebno su mi interesantne, a Srbija je prva koju sam posetila. Ljudi često govore o Balkanu, a ne znaju ni gde se nalazi. Sada kada živim u Atini, na svega dva sata avionom odavde, neću imati izgovor i nastaviću da pišem o ovom delu Evrope. Loši događaji i rat su odavno završeni i smatram da balkanske zemlje ne treba da nose imidž ratnih. Umesto o tome, okrenimo se netaknutoj prirodi koju sam videla u Srbiji, jarko zelenim pejzažima, prelepoj arhitekturi Beograda, jedinstvenoj gastronomiji i neverovatnoj ljubaznosti ljudi iz Srbije – rekla mi je Beki i pozvala čitaoce da pročitaju njene tekstove o Srbiji.

Pogledajte film o Srbiji koji su napravili poznati blogeri, a za koji je Beki napisala tekst.